GAZZE’DE AÇLIK SAKLANIYOR: İSRAİL’İN 45 MİLYON DOLARLIK SOSYAL MEDYA SAVAŞI

Bombalar yetmezmiş gibi, İsrail şimdi sosyal medyayı savaş cephesi olarak kullanıyor

30 Eyl 2025 - 13:48 YAYINLANMA
GAZZE’DE AÇLIK SAKLANIYOR: İSRAİL’İN 45 MİLYON DOLARLIK SOSYAL MEDYA SAVAŞI

Sızdırılan belgelere göre, Netanyahu yönetimi ve Google arasında Haziran 2025’te imzalanan 45 milyon dolarlık anlaşma, TikTok ve X platformlarıyla birleşerek Gazze’deki kıtlık gerçeğini gizlemeyi hedefliyor.

 

SOSYAL MEDYA ÜZERİNDEN PROPAGANDA

 

  • YouTube ve Display & Video 360 üzerinden yayımlanan reklamlar, 18 milyondan fazla kişiye ulaştı.

  • Outbrain ve Teads gibi uluslararası ağlar, videoları haber sitelerinde sponsorlu içerik olarak gösterdi.

  • Propagandada kullanılan içerikler, eski videolar ve manipüle edilmiş görüntülerle desteklendi.

 

BM’DEN AÇIK UYARILAR

 

  • BM, Gazze’de kıtlık ilan etti ve durumun insan eliyle yaratıldığını vurguladı.

  • Gazze Sağlık Bakanlığı, savaşın başlangıcından bu yana 367 Filistinli’nin açlık nedeniyle yaşamını yitirdiğini açıkladı.

  • UNRWA’nın itibarsızlaştırılması hedefleniyor; BM destekli yardımlar sabote edilmeye çalışılıyor.

 

ULUSLARARASI TEPKİLER

 

  • BM Özel Raportörü, Google’ı Gazze’deki soykırımdan kar sağlamakla suçladı.

  • Araştırmacılar, kampanyayı “büyük ölçekli dezenformasyon operasyonu” olarak niteliyor.

 

NETANYAHU’NUN STRATEJİSİ

 

Netanyahu, sosyal medyayı modern savaşın en önemli silahı olarak görüyor. ABD’de TikTok ve diğer platformların kontrolünün İsrail yanlısı milyarderlerin eline geçmesi, algoritmaların Tel Aviv lehine çalışacağı endişelerini artırıyor.

 

Gazze’de açlık ve ölüm sürerken, İsrail dijital propaganda ile algıyı yönetiyor; sosyal medya artık savaşın en kritik cephesi haline geliyor.

YORUMLAR

Maksimum karakter sayısına ulaştınız.

Kalan karakter: