LÜBNAN DENKLEMİNDE NETANYAHU ALARMI
İsrail basınında yer alan haberlere göre, İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu'nun, Lübnan'da ateşkesin denetlenmesi amacıyla kurulması planlanan yeni uluslararası mekanizma nedeniyle büyük rahatsızlık duyduğu öne sürüldü.
İsrail'de yayın yapan Kanal 12 televizyonunun üst düzey bir İsrailli yetkiliye dayandırdığı haberinde, Netanyahu'nun İsrail'in yeni mekanizmanın dışında bırakılmasından dolayı diplomatik girişimlere hız verdiği belirtildi.
Habere göre, yeni yapı, 2024 yılında oluşturulan ve Lübnan, İsrail, ABD, Fransa ile Birleşmiş Milletler'in yer aldığı ateşkes denetim mekanizmasının yerine geçecek. Kurulması planlanan yeni mekanizmada ise ABD, İran, Lübnan, Katar ve Pakistan'ın yer alacağı ifade edildi.
Öte yandan, İran ile ABD arasında Katar ve Pakistan'ın arabuluculuğunda İsviçre'de gerçekleştirilen görüşmelerin ilk turu 21 Haziran'da tamamlandı. Taraflar, 14 maddelik mutabakat zaptının uygulanmasına ilişkin teknik ayrıntıları ele aldı.
Katar ve Pakistan Dışişleri Bakanlıklarının ortak açıklamasında, tarafların arabuluculuk sürecinin siyasi boyutlarını denetleyecek üst düzey bir komite kurulması konusunda anlaşmaya vardığı bildirildi. Ayrıca, nihai bir anlaşmaya ulaşılması için 60 günlük yol haritası üzerinde uzlaşı sağlandığı kaydedildi.
İranlı yetkililer de, İsrail'in işgali altındaki bölgeler nedeniyle devam eden Lübnan geriliminin sona erdirilmesine yönelik görüşmelerde ilerleme kaydedildiğini açıkladı. Bu kapsamda kurulacak yeni ateşkes denetim mekanizmasına İran'ın da temsilci göndereceği belirtildi.
İran ve ABD heyetleri arasındaki teknik görüşmelerin önümüzdeki süreçte devam etmesi bekleniyor.
- İsrail
- ateşkes
- #Diplomasi
- #İran
- ABD
- Pakistan
- Lübnan
- Ortadoğu
- Uluslararası İlişkiler
- Kanal12
- katar
- mutabakat zaptı
- Binyamin Netanyahu
- İsviçre Görüşmeleri