TÜRK KOZMETİK SEKTÖRÜ DİZİLERLE DÜNYAYA AÇILIYOR
Türk kozmetik sektörü, ihracatını büyütmek için dünyada geniş izleyici kitlesine sahip Türk dizilerini pazarlama gücüne dönüştürmeye hazırlanıyor. KÜAD öncülüğünde geliştirilen yeni stratejiyle yerli kozmetik ürünlerinin diziler aracılığıyla global pazarda tanıtılması hedefleniyor.
Türkiye’de hızla büyüyen kozmetik sektörü, küresel pazardaki payını artırmak için yenilikçi bir adım atmaya hazırlanıyor. Antalya Kozmetik Üreticileri ve Araştırmacıları Derneği (KÜAD), yurt dışında milyonlarca izleyiciye ulaşan Türk dizilerinde yerli kozmetik ürünlerinin yer almasını amaçlayan yeni bir pazarlama modeli üzerinde çalışıyor.
KÜAD Başkanı Levent Kahrıman, Antalya Belek’te düzenlenen 9. Uluslararası Kozmetik Kongresi’nde yaptığı açıklamada, sektörün bu yıl 1,7 milyar dolarlık ihracata ulaştığını belirtti. Türk kozmetik sektörünün hem dünya markalarına fason üretim yaptığını hem de kendi markalarını güçlendirdiğini vurgulayan Kahrıman, dizilerin Orta Doğu ve Latin Amerika’daki etkisinin kozmetik tanıtımı için büyük bir fırsat sunduğunu söyledi.
Tarihi dizilerde Osmanlı ve Anadolu’ya özgü doğal formülasyonların ve bitkisel içeriklerin anlatılmasının, hedef pazarlarda ilgi uyandıracağını ifade eden Kahrıman, bu stratejiye yönelik eylem planının ocak ayında tamamlanacağını ve ardından somut adımların atılacağını dile getirdi.