TÜRK TEKSTİLİ DÜNYA SAHNESİNDE: 199 ÜLKEYE 7 MİLYAR DOLARLIK İHRACAT
Türk tekstil sektörü, 2025’in ocak-eylül döneminde 199 ülke ve serbest bölgeye toplam 1 milyon 866 bin 922 ton ürün göndererek 7 milyar 48 milyon 186 bin dolar gelir elde etti.
Böylece sektör, geçen yılın aynı dönemine göre ihracatını yüzde 0,5 oranında artırarak istikrarlı büyümesini sürdürdü.
EN BÜYÜK PAZAR AVRUPA BİRLİĞİ
Türk tekstil üreticileri, 9 aylık dönemde 2 milyar 672 milyon dolarlık satışla Avrupa Birliği ülkelerini ihracatta ilk sıraya yerleştirdi.
Afrika pazarı ise yüzde 16,5’lik artış oranıyla yükselişin lideri oldu. Afrika ülkelerine yapılan ihracat 1 milyar 86 milyon dolara ulaştı.
İTALYA ZİRVEDE, MISIR VE İSPANYA TAKİPTE
Ülke bazında en yüksek ihracat 564 milyon dolar ile İtalya’ya yapılırken, Mısır 410 milyon dolar, İspanya ise 388 milyon dolar ile ilk üçte yer aldı.
KUMAŞ GRUBU LİDER, İPLİK VE ELYAF TAKİPTE
Alt ürün gruplarında 4 milyar 375 milyon dolarlık ihracatla kumaş grubu öne çıktı.
İplik ihracatı 1,8 milyar dolar, elyaf satışı ise 872 milyon dolar olarak kayıtlara geçti.
İSTANBUL LİDERLİĞİNİ KORUDU
En fazla tekstil ihracatı yapan şehirler sıralamasında 2 milyar 770 milyon dolar ile İstanbul birinci oldu.
Gaziantep 1,15 milyar dolar, Bursa ise 910 milyon dolar ihracatla öne çıktı.
“TÜRK TEKSTİLİ MARKA DEĞERİNİ GÜÇLENDİRİYOR”
İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Öksüz, sektörün tüm küresel zorluklara rağmen üretim ve ihracat kararlılığını koruduğunu belirtti.
Öksüz, “ABD ve AB gibi ana pazarlardaki etkinliğimizi artırırken, Orta Doğu ve Afrika’da da daha aktif olmayı hedefliyoruz. Markalı ve katma değerli üretim, Türk tekstilinin küresel gücünü daha da artıracak.” dedi.
SEKTÖRÜN KALBİ TEXHIBITION İSTANBUL’DA ATIYOR
Yılda iki kez düzenlenen ve 25 binden fazla uluslararası ziyaretçiyi ağırlayan Texhibition İstanbul Fuarı, sektörün dayanıklılığını ve küresel bağlantılarını güçlendiren önemli platformlardan biri olarak dikkat çekiyor.
Türk tekstil sektörü, üretim kalitesi, pazar çeşitliliği ve ihracat gücüyle “Made in Türkiye” markasını dünya sahnesinde bir kez daha öne çıkardı.