ANTALYA GASTRONOMİDE MARKA ŞEHİR OLMA YOLUNDA İLERLİYOR
Antalya, gastronomi mirası ve coğrafi işaretli ürünleriyle Türkiye’de öne çıkıyor.
Konyaaltı ilçesinde düzenlenen tanıtım etkinliğiyle, coğrafi işaret başvurusu yapılan ürünler Antalya Valisi Hulusi Şahin’in katılımıyla tanıtıldı.
Etkinlikte Çandır Fasulyesi, Konyaaltı Molehiya Yemeği, Konyaaltı Balkabağı Gözlemesi, Konyaaltı Çakırlar Bazlaması, Konyaaltı Hamur Dolması, Konyaaltı Doyran Karası Patlıcanı, Konyaaltı Çakırlar Köy Kahvaltısı, Konyaaltı Hacısekililer Portakalı, Konyaaltı Keçi Peyniri ve Antalya Fıstık Haşlaması gibi lezzetler ön plana çıktı. Program, vatandaşların yanı sıra kamu ve özel sektör temsilcilerinin yoğun katılımıyla gerçekleşti.
Vali Hulusi Şahin, Antalya’nın coğrafi işaret tescilli ürün sayısının kısa sürede önemli bir artış gösterdiğini belirterek, “Antalya’da bugün sayısı 200’e yaklaşan tescilli ve başvuru sürecindeki ürün bulunuyor. Bu sayı ilerleyen dönemlerde daha da artacak” dedi.
Şahin, Finike portakalının Avrupa Birliği tescili için çalışmaların sürdüğünü de vurgulayarak, “Amacımız, ecdat yadigârı ürünlerimizi ve yemeklerimizi gelecek nesillere aktarmak, ekonomik değerleriyle de bölge ekonomisine katkı sağlamak” ifadelerini kullandı.
Etkinlik sonrası Vali Şahin ve heyeti, coğrafi işaretli ürünlerin sergilendiği stantları gezerek çalışmalar hakkında bilgi aldı. Ayrıca Doyran mevkiinde restorasyon çalışması planlanan Sinan Değirmeni ve yapılması planlanan futbol sahasında incelemelerde bulunarak yetkililerden bilgi aldı.