COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜNLER KÜRESEL PAZARDA MARKALAŞIYOR

Türkiye, coğrafi işaret tescilinde dünyada ikinci sıradaki güçlü konumunu küresel markalaşma hedefiyle ileri taşımaya hazırlanıyor. TÜRKPATENT, tescilli ürünlerin uluslararası alanda tanınırlığını artırarak üreticiye daha fazla katma değer sağlamayı amaçlıyor.

15 Ara 2025 - 15:25 YAYINLANMA
COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜNLER KÜRESEL PAZARDA MARKALAŞIYOR

Türk Patent ve Marka Kurumu (TÜRKPATENT), coğrafi işaret tescilinde dünyada ikinci sırada yer alan Türkiye’nin yöresel ürünlerini küresel markalara dönüştürmeyi hedefliyor. Bugüne kadar Türkiye genelinde 1794 ürün coğrafi işaret belgesiyle tescillendi.

UNESCO’nun gastronomi alanında “Yaratıcı Şehirler Ağı”na dahil ettiği ilk Türk kenti olan Gaziantep, 108 coğrafi işaretli ürünle Türkiye’de ilk sırada yer alıyor. En az coğrafi işaretli ürüne sahip iller arasında 4 ürünle Kırıkkale ve Muş, 5’er ürünle Tunceli ve Bingöl bulunuyor.

TÜRKPATENT Başkanı Muhammed Zeki Durak, Türkiye’nin tarım ve yöresel üretim açısından büyük bir potansiyele sahip olduğunu belirterek, tescil sayılarının bu zenginliği ortaya koyduğunu ifade etti. Durak, asıl hedefin tescilli ürünlerin tanınırlığını artırarak ekonomiye katkısını büyütmek, üreticiye daha fazla katma değer sağlamak ve coğrafi işaret bilincini güçlendirmek olduğunu vurguladı.

Coğrafi işaretli ürünlerin turizm üzerindeki etkisine de dikkat çeken Durak, bu ürünlerin en iyi şekilde üretildiği bölgede deneyimlenebildiğini, turistlerin de bu özgün tat ve ürünler için destinasyon tercihlerini şekillendirdiğini söyledi.

Öte yandan TÜRKPATENT ile Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü (WIPO) işbirliğinde yürütülen projeler kapsamında, Edremit ve Memecik zeytinyağı üreticilerine ticarileşme, e-ticaret ve sosyal medya eğitimleri verildi. 2026 yılında ise Malatya kayısısı ve Giresun tombul fındığı üreticilerine yönelik benzer eğitim programlarının hayata geçirilmesi planlanıyor. 

Kaynak :
Haber Merkezi

YORUMLAR

Maksimum karakter sayısına ulaştınız.

Kalan karakter: