DİŞ HEKİMLERİ MESLEĞE İLK ADIMI ATTI

Akdeniz Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Mezuniyet ve 10. Dönem Yemin Töreni, öğrencilerin ve ailelerinin yoğun katılımıyla büyük bir coşku içerisinde gerçekleştirildi. Mezun olan genç diş hekimleri, diplomalarını aldıktan sonra meslek yemini ederek sağlık ordusuna katıldı.

26 Haz 2026 - 16:38 YAYINLANMA
DİŞ HEKİMLERİ MESLEĞE İLK ADIMI ATTI

Akdeniz Üniversitesi Atatürk Konferans Salonu'nda düzenlenen törene Akdeniz Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Özlenen Özkan, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Cengiz Toker, Diş Hekimliği Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Alper Kuştarcı, akademisyenler, öğrenciler ve aileleri katıldı.

Törende konuşan Rektör Prof. Dr. Özlenen Özkan, diş hekimliğinin binlerce yıllık köklü geçmişine dikkat çekerek, gerçek uygarlığın insanın acısını dindirebilme yeteneğiyle ölçüldüğünü söyledi. Antik çağlardan günümüze uzanan bilim mirasının yeni temsilcilerinin Akdeniz Üniversitesi mezunları olduğunu belirten Özkan, genç hekimlere önemli tavsiyelerde bulundu.

Yapay zekâ, dijital dönüşüm, 3D üretim teknolojileri ve biyomühendislikte yaşanan gelişmelere değinen Özkan, teknolojinin sağlık alanında büyük kolaylıklar sağladığını ancak insani dokunuşun hiçbir zaman yerini dolduramayacağını vurguladı.

"Bir hastanın gözlerinin içine bakarak güven verebilen, bilgisini vicdanıyla birleştiren bir hekimin yerini hiçbir makine alamaz." diyen Özkan, mezunların meslek hayatlarında güven veren ve özenli hekimler olarak anılmasının en büyük başarı olacağını ifade etti.

Konuşmasında Gazi Mustafa Kemal Atatürk ile diş hekimi Dr. Sami Bey arasında geçen tarihi bir anıyı da paylaşan Özkan, genç mezunlara yalnızca mesleki bilgiyle yetinmemeleri, sanat, tarih, edebiyat ve bilimle iç içe olmaları tavsiyesinde bulundu.

Diş Hekimliği Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Alper Kuştarcı da mezunları tebrik ederek meslek yaşamlarında başarılar diledi. Törende dönem birincisi Diş Hekimi Sedanur Ercan, mezunlar adına yaptığı konuşmada akademisyenlere ve ailelerine teşekkür etti.

Programın sonunda mezunlara diplomaları öğretim üyeleri tarafından takdim edilirken, Prof. Dr. Alper Kuştarcı'nın yaptırdığı meslek yemininin ardından genç diş hekimleri keplerini havaya fırlatarak mezuniyet sevincini yaşadı.

 

YORUMLAR

Maksimum karakter sayısına ulaştınız.

Kalan karakter: