“YILDA 1 MİLYON ÇİNLİ TURİST AĞIRLAMAK İSTİYORUZ”

Çin merkezli dünyanın en büyük online seyahat platformu Trip.com’un yöneticileri, TGA ve Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği’nin (AKTOB) ev sahipliğinde Antalya’daki otel yöneticileri ile Limak Lara Deluxe Hotel’de bir araya geldi.

17 Eki 2024 - 16:39 YAYINLANMA
“YILDA 1 MİLYON ÇİNLİ TURİST AĞIRLAMAK İSTİYORUZ”

TGA Ülke Pazarlama Direktörü Alican, Trip.com’la yıllara dayalı bir iş birliği içerisinde olduklarına dikkat çekerek, “Çin’de henüz tam açılmanın gerçekleşmediği yıllardan bugüne çok önemli iş birlikteliklerine sahibiz. Turizmin bütün kastları ile Türkiye için çok büyük potansiyel olarak gördüğümüz Çin’deki çalışmalarımız hız kesmeden devam ediyor ve edecek” dedi.


Çin hükümetinin Ağustos 2023 itibariyle Türkiye’yi grup seyahati yapılabilecek ülkeler listesine dahil etmesiyle birlikte ülkelerimiz arasındaki turizm trafiği hızla artmaya başladığını vurgulayarak sözlerine başlayan AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, “Geçtiğimiz yıl 248.119 Çinli turist Türkiye’yi ziyaret etti. Bu yılın ilk yedi ayında ise Türkiye’ye gelen Çinli ziyaretçi sayısı bir önceki yılın aynı dönemine göre %102,46 artışla 230.819’a ulaştı. İlk hedefimiz pandemi öncesi seviye olan 500.000 Çinli ziyaretçiye ulaşmak. Ardından, yılda bir milyon Çinli ziyaretçiyi ağırlamak ve bu başarıyı büyütmek istiyoruz” dedi.

 

FARKINDALIK YARATMAYA ODAKLANIYORUZ”


Çinli turistlerin daha çok deneyim odaklı seyahat etmeyi, tarihi ve kültürel yerleri ve doğal güzellikleri keşfetmeyi tercih ettiklerini belirten Kavaloğlu, “Türkiye’nin spordan açık hava maceralarına, gastronomiden şarap turizmine, romantik tatillerden yalnız seyahatlere kadar sunduğu çeşitlilik, Çinli gezginlerin talepleriyle mükemmel bir uyum sağlıyor. TGA ile Türkiye’nin geniş destinasyon ve deneyim yelpazesi hakkında farkındalık yaratmaya odaklanıyoruz. Çin’e yönelik gelecekteki kalkınma planlarımız temel olarak yeni iş ağlarının geliştirilmesine yönelik. Önde gelen havayolu şirketleri, Çinli tur operatörleri ve online seyahat acenteleri ile güçlü ortaklıklar kurmayı hedefliyoruz. Pazarlama ve tanıtım kampanyalarımızı yoğunlaştıracağız” şeklinde konuştu.

 

TÜRKİYE, ÇİNLİ TURİSTLER İÇİN ÖNEMLİ BİR DESTİNASYON


Trip.com’un değerli bir partner olduğunun altını çizen Kavaloğlu, “Kadim İpek Yolu’nu, binlerce yıllık kültürel ve tarihi etkileşimi paylaşan iki ülke olarak, Türkiye’yi Çinli turistler için en iyi destinasyon haline getirebileceğimize, onlara sorunsuz, zenginleştirici ve unutulmaz bir seyahat deneyimi sunabileceğimize inanıyoruz” ifadelerinde bulundu. Türkiye’nin Çinli turistler arasında önemli bir destinasyon olduğuna dikkat çekildiği toplantıda, her geçen yıl ülkeye yönelik ilginin ve bu ilginin sonucu olarak seyahatlerin arttığının bilgisi verildi. Toplantıda, 2024’ün ilk 10 ayına yönelik Türkiye’nin büyüme verileri paylaşıldı:

 

  • Türkiye’ye yönelik uçuşlar İspanya ve Mısır’ın ardından 3. Sırada. (2022-2023’te 5. Ülke)
  • Türkiye’de geceleme İspanya ve Mısır’ın ardından 3. Sırada. (2022-2023’te 4. Ülke)
  • Türkiye’ye yönelik misafir büyümesi Mısır’ın ardından 2. Sırada. (2022-2023’te 5. Ülke)
  • 2023’e oranla oda gecelemelerinde %96 büyüme. (2019’a oranla +%239 büyüme)
  • Antalya’da ise bu oran %81.5. (2019’a oranla +%266 oranında büyüme)
  • Antalya’da en popüler seyahat segmentleri: aile %34, çift %26 ve arkadaş %32
  • Antalya, İstanbul’un ardından Türkiye’de en çok ziyaret edilen şehirler arasında ikinci sırada. Antalya’da ise en çok Alanya ve Kaş destinasyonları tercih ediliyor.

YORUMLAR

Maksimum karakter sayısına ulaştınız.

Kalan karakter: