TURİZMDE DÖNÜŞÜM VİZYONU ANTALYA’DA MASADA
Antalya’da düzenlenen 15. Uluslararası Resort Turizm Kongresi, Bakan Mehmet Nuri Ersoy ve KKTC Başbakanı Ünal Üstel’in katılımıyla gerçekleşti. Kongrede turizmin dönüşümü, yeni stratejiler, rekabet koşulları ve sürdürülebilirlik ele alındı.
Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) tarafından düzenlenen 15. Uluslararası Resort Turizm Kongresi, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Başbakanı Ünal Üstel’in katılımıyla Antalya’da gerçekleştirildi. Muratpaşa’da yapılan kongrede Vali Hulusi Şahin, Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Büşra Özdemir, AKTOB Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, ATSO Başkanı Yusuf Hacısüleyman, TÜROFED Başkanı Dr. Erkan Yağcı ve sektör temsilcileri yer aldı.
“Yeni Stratejilerle Fark Yarat” temasıyla düzenlenen kongrede turizmin dönüşüm süreci, yeni pazar dinamikleri, global riskler, dijitalleşme ve rekabet koşulları değerlendirildi.
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Türkiye’nin turizmde küresel bir marka konumuna ulaştığını belirterek, “Krizlere dayanıklı bir turizm sektörü oluşturduk. Rezervasyon akışını güçlü kampanyalarla yeniden hızlandırdık. Attığımız adımların sonuçları yeni rekorlarla ortaya çıkacak” dedi. Turizmi tüm ülkeye ve yıla yaymayı hedeflediklerini vurgulayan Ersoy, gastronomiden sağlığa 60’ın üzerinde ürün çeşitliliği ile Türkiye’nin her kulvarda rekabette öne çıkacağını ifade etti.
Antalya Valisi Hulusi Şahin ise yükselen yeni destinasyonların rekabeti artırdığını belirterek, “Hazır olmazsak geride kalabiliriz. Ancak pandemi sonrası krizleri fırsata çevirdik ve rakiplerimizin önüne geçtik” dedi. Antalya için güvenli ve sürdürülebilir turizmin öncelik olduğunun altını çizdi.
Kongrede sektörün geleceğine yön verecek stratejiler, dijitalleşme olanakları, rekabet modelleri ve sürdürülebilirlik başlıkları uluslararası katılımcılarla ele alındı.
- Antalya
- turizm
- AKTOB
- dijitalleşme
- sürdürülebilir turizm
- resort turizm
- mehmet nuri ersoy
- ünal üstel
- turizm kongresi
- rekabet stratejileri